יום שלישי, 11 בנובמבר 2008

חבר משכבר הימים

אמא שלי ספרנית, ולפני כן היא עבדה כמוכרת בחנות ספרים. שם התחלתי לקרוא, והדרך שאמא שלי מצאה בכדי לגרום לי להחזיק ספר ביד היתה עם קומיקס. בהתחלה טין-טין, ואז אסטריקס, ואז נגמרו לי הקומיקסים לקרוא לכמה שנים... ואז זבנג! (לצערי), ואורי- און, ובינתיים כבר קראתי גם כמה ספרים יותר "לגדולים", ואז גם חוברות של האקס-מן שיצאו בעברית, וגם MAD, וכמה חוברות גיבורי על שמצאתי בחנויות ספרים במחירים מופקעים לגמרי (באטמן ב19.90 ₪!!!). אבל אז זה כבר לא היה מגניב בעיני, כי ספרות של מדע בדיוני, פנטזיה, וזן, נראו לי יותר... מגניבים או משהו, אני משער. זה שהסרט האחרון שבוסס על גיבור-על ונעשה בצורה טובה כבר היה ענתיקה (באטמן, 1989, בבימוי טים ברטון, ועם הג'וקר האולטימטיבי - ג'ק ניקולסון), וחוץ מזה היה רק דיק טרייסי הכל- אמריקאי (שהיה זר ומוזר בעיני אז, כהתרפקות על עולם שחלף), לא ממש עזר. ואז באו האקס-מן. לא צבי הנינג'ה הילדותיים, לא סופרמן המטופח, ובטח לא ואל קילמר או ג'ורג' קלוני בחליפת גומי שגדולה למידותיהם. אז באו האקס-מן עם כל הכוח שהאלי ברי יכולה לגייס כסופה, עם קפטן פיקארד הבלתי נשכח כד"ר קסאוויר, ומגנטו הנוקם את עולמו שחרב - איאן מק'קלן. את כל זה בריאן זינגר הביא ב 2000, כשהעולם רק התאושש מזה שהוא לא חרב... עדיין היו מחשבים, וכאלה... אבל... יו ג'קמן כוולברין? כאילו, הלו???? טוב, למדתי לחיות עם זה מאז, אבל בעצם מה שרציתי להגיד זה שפתאום, לפני הגיוס, התחלתי לדבר עם בני הגרעין שלי, שהם גם, לגמרי במקרה, חברים שלי מכיתה ו' או משהו, על קומיקס! (דיברנו גם על שר הטבעות שעמד לצאת, אבל זה נושא אחר). אבל באמת, יו ג'קמן? מה ג'ק ניקולסון כבר לא יכול להיראות הבאד גאי? מה, הוא כבר לא יכול לעשות את האפקטים של עצמו? אז מה עם יש לו קטטר? וסנטר כפול? ואין שום סיכוי בעולם שהוא מגדל מספיק שיער לתפקיד (חוץ מבאוזניים)? ... טוב, אולי יו ג'קמן זה רעיון לא כל כך רע. אבל מה שטוב בסרט הזה בכלל לא קשור לשחקנים, אלא לנוחכות שלו אחרי הרבה יותר מדי זמן שבו סרטי קומיקס היו הטראש של הוליווד - יש לדמויות האלה אופי, והסרט עצמו, כמו הקומיקס, מדבר על נושאים חברתיים - כן, זה סרט אקשן, אבל עם (סוג של) מסר. כן, הדמויות האפלות של בלייד (1998) וספון (1997) היו שם לפני כן, אבל לא היתה דמות מהמיינסטרים של מרוול ודי-סי שהביאה את האפלוליות של סוף האייטיז למסך כמו וולברין, בפתח המילניום החדש. מאז כבר היו עוד שני סרטים בסידרה, שני ענקים ירוקים של במאים שונים, שני סרטי האביר האפל (כל כך הרבה יותר טוב מבאטמן ורובין), שני הלבוי, שלושה ספיידרמן, ועוד כל מיני. אפילו בן אפלק חשב שהוא מגניב בדיירדוויל. אבל אני סתם מבסוט שאני יכול לשבת ולקרוא קומיקס מהארכיון שמצאתי ברשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה