יום שני, 10 בנובמבר 2008

קצת על עצמי, וקצת על אקולוגיה

אני נגר. למדתי בקורס של משרד העבודה, עבדתי קצת בנגריה, ואז החלטתי להיות עצמאי. אבל לא סתם - היה רעיון מאחורי העניין. רציתי לעשות דברים יותר אקולוגיים. רציתי למצוא דרך ליצור רהיטים בצורה ברת- קיימא (sustainable), עם זיהום סביבתי וטביעת רגל אקולוגית קטנה ככל האפשר. זה לא כל- כך יצא, לפחות בינתיים. בדרך היו לי הרבה מחשבות על צורת העבודה, מקום העבודה, וההתמקדות בתחומים מסוימים. מצאתי כל מיני חומרי גלם שיכולים לעזור לי, ושיטות בניה יעילות. אבל לא הצלחתי להתמקד במה שמעניין אותי. כרגע אני חושב מה לעשות בהמשך - יש לי עבודה גדולה שאני מחויב אליה, ואחריה אני מפנה את הנגריה שאני שוכר... ואז...? יהיה טוב. התחלתי לחשוב על ייעול, ובעיקר על מיקוד. הבעיה הכי גדולה ומעניינת בעיני כרגע נובעת ממשהו שבן גרעין שלי אמר לי כשהתקשרתי להתייעץ על חומרים ירוקים: הוא הזכיר לי שהבעיה הגדולה היא צריכה. או נכון יותר כמות הצריכה. במילים אחרות, זה מגניב להיות "ירוק" ולקנות מטבח מחומרי גלם אקולוגיים, אבל אם ממוצע הזמן בין החלפת מטבח בישראל עומד על 15 שנה (נתון ששמעתי מנציג מכירות של חברת בלורן, ואף פעם לא בדקתי), זאת אומרת שחומרי גלם רבים נזרקים בממוצע כל 15 שנה - בערך פלטה אחת של 1.22X2.44 מ' לכל ארון. אני עדיין חושב על זה - זה לא פשוט לאזן בין הרצון לחדש ובין הרצון לפגוע בסביבה במידה קטנה ככל האפשר. בינתיים מצאתי נגר אחד בארה"ב שממש מתעסק בזה, ואני בטוח שיש עוד. אני עוד חושב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה